maanantai 14. joulukuuta 2009

Puukkoja satelee

Olipa hieno lauantai...

Sen sijaan, että olisin taas (epärealistisena ja tyhmän toiveikkaana) haaveillut mahdollisesta plussasta tässä kierrossa, kuukautiset yllättivätkin 4-5 päivää etuajassa. Great. Tuntuu jotenkin erityisen pahalta, sillä vuosi sitten näihin aikoihin plussasin. Ja olin niin onnellinen, sen pienen hetken verran.

Yksi puolituttu rääväsuu läväytti kohteliaisuuden päin näköä: "Hei, hankkikaa tekin tällainen." - ja hyssytteli samanaikaisesti sylissään kaverinsa kuukauden ikäistä vauvaa. Joo, me hankitaan...

Heti edellisen episodin jälkeen sain kuulla hyvältä ystävältäni, että heille on tulossa toinen lapsi keväällä. "Voi kun ihanaa, onnea..." ja tekohymy perään. Irvistys paljasti puukon iskun sydämeen. Hitto. Eihän se nyt oikeasti ole meiltä pois. Hävettää.

Miten kaikki taas onnistuikaan osumaan just samalle päivälle?

3 kommenttia:

  1. Niin totta. Mun mielestä (kuitenkin) on helpompaa, että ne kaikki osuvat samalle päivälle. Jääpä sitten ainakin myös sellaisia päiviä, jolloin vauvauutisia ei satele.

    VastaaPoista
  2. Usein nämä asiat tosiaan tuntuvat kasautuvan. Eräänä viikonloppuna olin lauantaina juhlissa, joissa kaikki muut olivat äitejä paitsi minä. Koko ilta tietysti puhuttiin raskauksista, lapsista, lapsiperheen arjesta ja aika paljon siitä kuinka kamalaa se arki on. Pari vauvauutistakin kuultiin. Olin illan jälkeen aivan riekaleina. Seuraavana päivänä siskoni soitti ja kertoi että on raskaana. Vollotin koko päivän.

    VastaaPoista
  3. Höh! Tyhmä täti! Pahoittelut ja kovasti voimia ensi vuoteen!
    Rauhaisaa jouun odotusta!

    VastaaPoista